home Meny

Ofte stilte spørsmål

Finn raskt svar på de vanligste spørsmålene om bestilling, levering, retur og betaling.

Bestilling og levering:

Vi behandler ordren din så raskt vi kan. Du vil motta en e-post fra oss så snart ordren din er pakket og klar for sending. Forventet leveringstid på standardbestilling er 2-4 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Link til sporing av pakken finner du i mailen du mottar når pakken din sendes fra vårt lager.
Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Ordre lagt inn i helg og på helligdager behandles forløpende fra neste vanlige arbeidsdag. Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferie- og salgsperioder.

Forhåndsbestillinger: på en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

Vi får dessverre ikke lagt til varer på en bestilling, eller slått sammen flere bestillinger til én faktura. Dersom du nylig har lagt inn en bestilling og ønsker flere eller andre varer, kan du legge inn ny bestilling og ta kontakt med oss snarest slik at vi kan sende dem sammen. Frem til du mottar sendingsbekreftelse er det mulig å pakke bestillinger sammen.

Merk at i ekstra travle perioder som salg, kampanjer eller Black Friday er det ikke mulig å sende bestillinger sammen.

Frem til du mottar sendingsbekreftelse på epost kan du kansellere din ordre ved å ta kontakt med oss. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling. Kontakt oss på kundeservice@floyd.no eller tlf. 33 05 46 80.

Det hender at eposter som ordrebekreftelse eller sendingsbekreftelse ikke kommer frem. Det kan være flere grunner til dette:

  • – Skrevet feil epostadresse (f.eks. hotnail.com, gmail.con, eller lignende)
  • – Eposten kan ha havnet i søppelpostkassen eller blitt stoppet av spamfilteret til din epostleverandør (Yahoo er særlig problematisk)
  • – Det har skjedd en feil under bestilling

Dersom du bruker en e-postleverandør som f.eks. hotmail, eller en annen leverandør som benytter spam-filter, så er det sannsynlig at bestillingsbekreftelsen har havnet i mappen for useriøs e-post (spam-filteret). Dette er fordi ordrebekreftelser sendes ut automatisk, og noen spam-filtre oppfatter automatisk utsendte e-poster som spam. For å unngå at dette skjer med din ordrebekreftelse, bør du legge *@floyd.no som en “sikker avsender”, slik at fremtidige e-poster fra oss ikke fanges opp av spam-filteret.

Om du er usikker på om bestillingen er registrert, ta gjerne med oss på epost eller telefon 33 05 46 80 så finner vi ut av det.

Retur:

Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du henter ut pakken på ditt postkontor, til dagen du leverer returpakken på Posten.

Det er gratis å returnere når du benytter den medfølgende returetiketten i pakken din.

1. Huk av på følgeseddelen hva du returnerer og fyll inn returårsak (valgfritt)

2. Legg arket i pakken med varen(e)

3. Klistre den medfølgende returetiketten utenpå forsendelsesposen

4. Returner pakken på nærmeste Posten utleveringssted. Husk å få kvittering på innleveringen.

Vi tilbyr dessverre ikke bytte, så hvis du ønsker en annen vare / størrelse må du selv legge inn ny bestilling på dette. Merk at de to ordrene er uavhengige av hverandre, og må betales separat.

Det er dessverre ikke mulig å bytte eller returnere varer kjøpt i nettbutikken i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av FLOYD. Varer kjøpt i fysisk butikk eller annen forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i.

Priser, tilbud og kampanjer i nettbutikk og butikk kan variere.

Betaling og tilbakebetaling:

Betalingsalternativer
FLOYD.no tilbyr enkel og sikker betaling i samarbeid med Klarna og Vipps. Du velger selv om du ønsker å betale senere med faktura, med en gang med kort eller Vipps. Betaling med Vipps krever at du har en bruker og Vipps-appen installert på din telefon.

Klarna

Shopping med Klarna er smoooth. Du handler. Hvordan du betaler er opp til deg:

  • ●  Betal nå. ​Betal direkte i kassen med kortet ditt, og få kjøpet direkte inn i Klarna-appen.
  • ●  Betal senere.​ ​Prøv først, betal senere. Klarna lar deg motta varen og bestemme deg for om du vil beholde den eller ikke, før du trenger å betale.
  • ●  Del opp. ​Velg selv hvor mye du betaler hver måned. ​Få alle betalinger på én og samme faktura.

 

Fakturabetaling
Fakturaen forfaller til betaling 14 dager etter varen har blitt sendt fra vårt lager. Faktureringsgebyr tilkommer ikke. Faktura sendes på e-post kort tid etter bestillingen sendes fra vårt lager.  Ved manglende betaling tilkommer et purregebyr på 70 kr samt forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Det er kun mulig å bestille til den adressen man står folkeregistert med og man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna-app

Tips! Hvis du har valgt Betal senere (faktura) eller Del opp som betalingsmåte anbefaler vi å laste ned Klarna-appen. Da kan du betale fakturaen med ett klikk, og du får beskjed når det er på tide å betale. I tillegg får du oversikt over alle dine kjøp. Last ned appen her.

Vipps

Det er enkelt og trygt å betale med Vipps.

Betal enkelt og raskt med Vipps. Fullføringen av betalingen skjer i Vipps-appen, akkurat som når man betaler med Vipps andre steder. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet, mens pengene trekkes når ordren er sendt.

Kredittkort: Du vil alltid få tilbakebetalt returen til samme konto som du benyttet ved kjøpet. Så snart vi har behandlet returen din, tilbakebetaler vi beløpet og sender deg en bekreftelse på at returen er godkjent. Tilbakebetaling skjer mellom 2-14 dager avhengig av hvilken bank du bruker.

Faktura/Konto: Hvis du har valgt Faktura som betalingsmetode, vil vi sende deg en oppdatert faktura når returen din er behandlet. Hvis du har betalt fakturaen din, tar Klarna kontakt med deg på epost for å få opplysningene de trenger for å refundere pengene. Deretter tar det 10-14 dager før pengene er på kontoen din.

Dersom du lurer på noe angående tilbakebetaling anbefaler vi å ta kontakt med Klarna kundeservice på 21 01 89 91.

Håndtering av faktura ved retur
Hvis du returnerer varer fra en bestilling har du 3 alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

1. (Anbefalt) Logg inn på Klarna.no eller i Klarna-appen og meld i fra om at ordren har blitt sendt i retur til oss. Fakturaen vil da fryses i 14 dager, slik at betalingsfristen ikke løper mens du venter på at din retur blir ferdigbehandlet. Når vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en oppdatert faktura på e-post.

2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på epost om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purrebegyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Klarna 7-8 dager etter at din retur er behandlet hos oss.

3. Du kan betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling, for å slippe og følge med på forfallsdato.

Merk at det er du som er ansvarlig for eventuelle purregebyrer selv om du har returnert pakken. Vi anbefaler å gjøre som beskrevet i alternativ 1. 

FLOYD.no – Klær, sko og tilbehør på nett – Footer | FLOYD

     

FØLG OSS PÅ SOSIALE MEDIER

     

MOTTA VÅRT NYHETSBREV

Få nyheter, stylingtips og tilbud rett i innboksen.

MOTTA VÅRT NYHETSBREV

Få nyheter, stylingtips og tilbud rett i innboksen.

Vår kundeservice er åpen mandag – fredag 09.00 til 16.00. Vi svarer på din henvendelse så raskt vi kan, i de fleste tilfeller innen 24 timer. Dersom din henvendelse haster anbefaler vi å ringe i åpningstiden. Ha ordrenummeret klart for raskere kundebehandling.


FLOYD.no er en norsk nettbutikk med hovedkontor og lager i Holmestrand. Her finner du flere kjente merker innen klærsko og tilbehør. Hos oss får du personlig service, rask levering med Posten, og sikker betaling med Klarna.


     

     

 

FLOYD.no er en norsk nettbutikk med hovedkontor og lager i Holmestrand. Her finner du flere kjente merker innen klærsko og tilbehør. Hos oss får du personlig service, rask levering med Posten, og sikker betaling med Klarna.

                   

 

B2B    |    Logg inn

© 2019 FLOYD.no, Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand. Org. nr. 921185952 MVA