home Meny
  • checkFRI FRAKT OVER 600,-
  • checkLEVERING 2-4 DAGER
  • checkGRATIS BYTTE
  • check14 DAGER  ÅPENT KJØP

Ofte stilte spørsmål

Bestilling og levering:

Forventet leveringstid på standardbestilling er 2-4 virkedager fra du får ordrebekreftelse så lenge alle varer er på lager ved bestilling.

Bestillinger behandles og sendes ut mandag – fredag. Bestillinger lagt inn i helg og på helligdager behandles løpende fra førstkommende vanlige arbeidsdag. Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferie- og salgsperioder.

Forhåndsbestillinger: på en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

Frem til du mottar sendingsbekreftelse på epost kan du kansellere din ordre ved å ta kontakt med oss. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling. Kontakt oss på kundeservice@floyd.no eller tlf. 33 05 46 80.

Det hender at ordrebekreftelses-eposten ikke kommer frem. Det kan være flere grunner til dette:

  • – Skrevet feil epostadresse (f.eks. hotnail.com, gmail.con, eller lignende)
  • – Eposten kan ha havnet i søppelpostkassen eller blitt stoppet av spamfilteret til din epostleverandør
  • – Det har skjedd en feil under bestilling

Dersom du bruker en e-postleverandør som f.eks. hotmail, eller en annen leverandør som benytter spam-filter, så er det sannsynlig at bestillingsbekreftelsen har havnet i mappen for useriøs e-post (spam-filteret). Dette er fordi ordrebekreftelser sendes ut automatisk, og noen spam-filtre oppfatter automatisk utsendte e-poster som spam. For å unngå at dette skjer med din ordrebekreftelse, bør du legge *@floyd.no som en “sikker avsender”, slik at fremtidige e-poster fra oss ikke fanges opp av spam-filteret.

Om du er usikker på om bestillingen er registrert, ta gjerne med oss på epost eller telefon 33 05 46 80 så finner vi ut av det.

Vi får dessverre ikke lagt til varer på en bestilling, eller slått sammen flere bestillinger til én faktura. Dersom du nylig har lagt inn en bestilling og ønsker flere eller andre varer, kan du legge inn ny bestilling og ta kontakt med oss snarest slik at vi kan sende dem sammen. Frem til du mottar sendingsbekreftelse er det mulig å pakke bestillinger sammen.

Merk at i ekstra travle perioder som salg, kampanjer eller Black Friday er det ikke mulig å sende bestillinger sammen.

Retur og bytte:

Du har 14 dagers angrerett som løper fra den dagen du henter ut pakken på ditt postkontor, til dagen du sender pakken i retur. Dette gjelder også ved bytte.

Hvis du ønsker å sende en vare i retur markerer du på pakkseddelen hva du returnerer, og fyller ut delen for RETURBytte- og returskjemaet du fikk med i pakken. Lever så pakken på et av Postens utleveringssteder. Ved bruk av vår returfraktlapp trekkes 59,- fra tilbakebetalingsbeløpet når din retur blir behandlet. Les mer om retur her >

Hvis du ønsker å bytte en vare går du først inn i nettbutikken og legger inn en ny bestilling på det du vil bytte til. Marker på pakkseddelen hva du sender i retur, og skriv inn ordrenummeret på den nye bestillingen under BYTTEBytte- og returskjemaet. Lever pakken på et av Postens utleveringssteder. Når du bytter dekker vi kostnader ved retur/utsendelse av ny bestilling.* Les mer om bytte her >

OBS: Hvis du ikke fyller ut bytte-delen av skjemaet med nytt ordrenummer vil den bli behandlet som en retur og returfrakt på 59,- belastes. 

Når du har kjøpt en vare på tilbud eller brukt en rabattkode kan rabatten overføres når du bytter størrelse. Kryss av i feltet “Overfør rabatt til ny bestilling” på Bytte- og returskjemaet, så oppdaterer vi den nye fakturaen din når returen behandles. Om du allerede har betalt den “gamle” fakturaen vil du få tilbakebetalt, og den nye fakturaen må betales.

Det er dessverre ikke mulig å bytte eller returnere varer kjøpt i nettbutikken i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av Floyd by Smith. Varer kjøpt i fysisk butikk eller annen forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i.

Priser, tilbud og kampanjer i nettbutikk og butikk kan variere.

Tilbakebetaling:

Kredittkort: Du vil alltid få tilbakebetalt returen til samme konto som du benyttet ved kjøpet. Så snart vi har behandlet returen din, tilbakebetaler vi beløpet og sender deg en bekreftelse på at returen er godkjent. Tilbakebetaling skjer mellom 2-14 dager avhengig av hvilken bank du bruker.

Faktura/Konto: Hvis du har valgt Faktura som betalingsmetode, vil vi sende deg en oppdatert faktura når returen din er behandlet. Hvis du har betalt fakturaen din, tar Klarna kontakt med deg på epost for å få opplysningene de trenger for å refundere pengene. Deretter tar det 10-14 dager før pengene er på kontoen din.

Dersom du lurer på noe angående tilbakebetaling anbefaler vi å ta kontakt med Klarna kundeservice på 21 01 89 91.

© 2018 FLOYD.no, Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand. Org. nr. 921185952 MVA