home Meny

< TILBAKE TIL OVERSIKTEN

Kjøpsvilkår

Våre kjøpsvilkår kan endres fortløpende og vi ber deg derfor å alltid lese gjennom dem før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre kjøpsvilkår. Kjøpet er utført når du har mottatt ordrebekreftelse på mail, og det er ditt ansvar som kunde å sørge for at de opplysningene som du har gitt oss (navn, etternavn, adresse, mail) stemmer.

Du har 14 dagers åpent kjøp og angrerett fra du bestiller (inngår avtale) og henter ut pakke/ mottar pakke hjem. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene eller gi oss skriftlig beskjed om at du vil benytte angreretten innen 14 dager fra du hentet ut pakken. Dersom en retur er utenfor angrefrist sendes pakken tilbake til deg.

En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk parfyme- eller røyklukt anses ikke å være i originalstand og kan derfor ikke returneres. Undertøy, kosmetikk, smykker og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres (eventuelle feilvarer kan reklameres). Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men vi kan ikke akseptere din retur hvis varen er skadet, tilskitnet, har vært vasket, endret eller blitt brukt (annet enn å prøve varen).

OBS: Dersom du sender sko i retur, ber vi deg om å ikke bruke skoenes orginaleske som ytre forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip på esken. Dersom en skoeske blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videresalg, og et gebyr på 100,- belastes.

Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Floyd.no deg pengene innen 14 dager.

Du kan velge mellom tre ulike betalingsmåter:

– Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist (mest vanlig)
– Klarna Delbetaling eller konto (du må søke om å opprette konto hos Klarna)
– VISA / Mastercard

Når du velger å betale med Klarna Faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Fakturaen forfaller normalt sett etter 14 dager. Du kan også velge å delbetale fakturaen, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Det er kun mulig å bestille til den adressen man står folkeregistert med og man må være fylt 18 år for å handle.

Når du betaler med VISA / Mastercard vil beløpet reserveres på kontoen din, og belastes først når vi sender deg pakken.

Forventet leveringstid på standard frakt er 2-4 dager, så lenge alle varer er på lager ved bestilling. Medgått tid til plukking og pakking kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Ordre lagt inn i helg og på helligdager behandles førstkommende vanlige arbeidsdag.  Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferie- og salgsperioder. På en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

Du kan velge mellom flere leveringsalternativer i kassen:

– Levering til nærmeste Postkontor/Post i butikk (Standard frakt 59,-)
– Få varene levert på jobb*
– Ekspress over natten*
– Få varene levert hjem på kvelden*
– DHL Express (Fast frakt 115,-)**
– Hente på lager i Holmestrand 0,-***

* pris beregnes ut i fra postnummer. Ekspresspakker må bestilles man-tors innen kl. 15:00. Ekspresspakker leveres ikke på lørdag og søndag.

** DHL Express gir deg raskere og mer fleksibel levering. Din ordre leveres normalt dagen etter bestilling hjem på døren. Du vil motta en SMS/epost når ordren er klargjort, med link videre der du kan spore ordren, samt endre dag for levering og utleveringssted. DHL Expresspakker må bestilles man-tors før kl. 13.30. Ekspresspakker leveres ikke på lørdag og søndag.

*** Ved bestilling med henting på lager i Holmestrand kan du hente varene dine etter at du har mottatt hentemelding på epost. Hentetider er mandag – fredag 12.30 – 15.30.

For pakker som ikke blir hentet forbeholder Floyd.no seg retten til å debitere en avgift på 199,- for kostnader vi har blitt påført i forbindelse med ekspedering og frakt. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Hvordan bytter / returnerer jeg en vare? 

Med varene dine følger det med en pakkseddel. På baksiden av denne finner du bytte- og returskjema som må fylles ut før du sender pakken i retur. Det følger også med en sporbar ferdigfrankert returlapp du kan benytte når du returnerer en ordre. Kostnaden ved å bruke denne er 0,- ved bytte, og 79,- ved retur. Hvis bytte- / returskjema ikke er fylt ut når vi mottar pakken i retur, vil den automatisk behandles som en retur. Vi dekker returfraktkostnader 1 gang. Dersom du vil bytte en ordre som er et tidligere bytte dekker du selv kostnader for frakt- og returfrakt. 

Fremgangsmåte for BYTTE >

Fremgangsmåte for RETUR >

Vilkår

Angrerett
Du har 14 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene eller gi oss skriftlig beskjed på kundeservice@floyd.no om at du vil benytte angreretten innen 14 dager fra du hentet ut pakken. Det er ikke nødvendig å sende angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten. Dersom en ordre som sendes i retur er utenfor angrefrist sendes pakken tilbake til deg.

Forutsetninger
En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte er ikke i orginalstand og vil derfor anses som brukt. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men ved håndtering av varen som ikke regnes som nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens nåværende verdi. Undertøy, kosmetikk, smykker og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres (eventuelle feilvarer kan reklameres). 

OBS: Sko skal returneres med orginal innpakning og emballasje. Vi ber deg om å ikke bruke skoenes orginaleske som forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip på esken. Dersom en skoeske blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videre salg, og et gebyr på 100,- belastes.

Uavhentede pakker
For pakker som ikke blir hentet forbeholder Floyd seg retten til å debitere et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Forsinket levering
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Floyd.no deg pengene innen 14 dager. 

Hvem betaler returkostnadene?
Det følger med en sporbar ferdigfrankert returlapp du kan benytte når du returnerer en ordre. Kostnaden ved å bruke denne er 0,- ved bytte, og 79,- ved retur. Hvis du har mistet den ferdigfrankerte returlappen kan du ta kontakt med oss på kundeservice@floyd.no så sender vi en ny pr epost som du kan skrive ut. Du kan også velge å kjøpe porto selv. Merk: Vi spanderer ikke returfrakt ved bytte når medfølgende returfraktlapp ikke benyttes. Kunde har selv ansvaret for returpakken frem til den ankommer oss.

Betaler du porto selv, skal returen sendes til:
Floyd.no AS
Bentsrudveien 11
3083 Holmestrand

Når mottar jeg min tilbakebetaling?
Ved retur av varer vil du få tilbakebetalt varenes verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din returpakke. Du vil motta en epost når din retur er ferdig behandlet.

Har du valgt faktura som betalingsmetode korrigerer vi fakturaen din og sender deg oppdatert faktura på epost via Klarna. Dersom du har betalt fakturaen vil Klarna ta kontakt med deg på epost for å bekrefte kontonummer for tilbakebetaling. Ved kortbetaling tilbakebetales beløpet direkte til samme konto som du benyttet ved kjøp.

Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 59kr krediteres.

Hvis du har handlet varer ved spesielle tilbud som har et krav til kjøpsverdi for at rabattkoden skal være gyldig, må disse kravene være opprettholdt også etter retur. Det vil si at dersom du returnerer deler av en ordre og kravet ikke lenger opprettholdes, belaster vi deg for ordinær verdi på varene du beholder.

Hva gjør jeg med fakturaen ved bytte/retur?

Ved bytte blir faktura på dine to ordre behandlet separat:
Faktura på ordre nr. 1 blir oppdatert / tilbakebetalt, og faktura på ordre nr. 2 må betales i sin helhet.

Hvis du returnerer varer til oss har du tre alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

1. Du kan logg deg inn på din side hos Klarna via app eller epost og melde fra om at ordren har blitt sendt i retur til oss. Klarna vil da sette betalingsfristen for din faktura på vent til returen er ferdigbehandlet.

2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på epost om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purrebegyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Klarna 7-8 dager etter at din retur er behandlet hos oss.

3. Du kan betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling, for å slippe og følge med på forfallsdato.

Vi behandler normalt sett din retur 1-2 dager etter den ankommer vårt lager slik at du skal slippe å vente på tilbakebetaling eller oppdatering av din faktura.

Kan jeg bytte varer kjøpt i nettbutikken i fysiske butikker?
Varer kjøpt på FLOYD.no kan ikke byttes eller returneres i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av Floyd by Smith. Varer kjøpt i butikk eller hos forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Priser, tilbud og kampanjer i nettbutikk og butikk kan variere.

Ta gjerne kontakt med kundeservice på mail kundeservice@floyd.no eller telefon 33 05 46 80 (man-fre 8.30-16.00) dersom det er noe du lurer på.

Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Forbruker må gi beskjed om feil eller mangel på varen innen rimelig tid etter at hun eller han oppdaget eller burde ha oppdaget det. Reklamasjon gjelder dersom varen er levert med feil eller mangler, og ved unormalt rask slitasje. Slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon.

Dekor på produkter som paljetter, stener, print og lignende kan ved bruk og vask falme, løsne eller falle av. Dette anses ikke som grunnlag for reklamasjon. Behandle produktet med omtanke og følg vaskeanvisningene nøye.

Hvis du ønsker å reklamere på en vare kjøpt hos oss ber vi deg sende et bilde av skaden og en kort beskrivelse av hva som har skjedd på mail til kundeservice@floyd.no. I denne mailen trenger vi fullt navn og ordrenummer. Floyd.no dekker fraktkostnader i forbindelse med reklamasjon, opptil 59,- på utgående frakt og 79,- for returfrakt, ved bruk av medfølgende returfraktlapp. Ta kontakt med oss for å få en ny returfraktlapp hvis du trenger dette. Vi har ikke mulighet til å sende varer inn til skredder, så ved reklamasjon gis ny vare, prisavslag eller penger tilbake, avhengig av saken.

Forøvrig følger Floyd.no forbrukertvistutvalgets avgjørelser.

Hvis det avtales prisavslag eller penger tilbake for varen skal dette skje innen 14 dager fra vi har mottatt varen med feil/mangel i retur.

Frem til du mottar sendingsbekreftelse på epost kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling.

Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.

Angrerettloven forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter. Dersom du ikke henter ut pakken og den går i retur til oss regnes den som uavhentet.

For pakker som ikke blir hentet forbeholder Floyd.no seg retten til å debitere en avgift på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Hvis du får en ny adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til Floyd.no på mail til kundeservice@floyd.no.

Hvis pakken har blitt skadet under transport ber vi deg kontakte oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og yte den servicen du forventer deg av oss. Ifølge loven om personopplysninger har du rett til å ta del i den informasjonen som vi har registrert om deg og hvis du anser at opplysningene er feilaktige eller irrelevante, kan du be om en rettelse eller fjerning fra kunderegisteret vårt. Kontakt oss i så fall på mail kundeservice@floyd.no Vi forsikrer deg at vi ikke kommer til å selge eller gi noen personopplysninger til andre.

For å handle på floyd.no må du være over 18 år eller ha foreldres/foresattes tillatelse.

Varer som er på forhåndsbestilling vil alltid ha en dato på produktsiden som forteller når varen forventes inn på lager. Vi tar forbehold om endring av forventet dato, på grunn av uforutsette hendelser som endring i produksjonstid eller leveringstid fra leverandør.

På en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, og har rett til fritt å endre prisene våre. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil får ikke tilbakevirkende kraft. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer vi informerer om i vår markedsføring.

Feil i varebeholdning kan forekomme. Vi forbeholder oss retten til å kansellere hele eller deler av en bestilling dersom produktet du har bestilt er utsolgt grunnet feil i varebeholdning/teknisk feil. Ved situasjoner hvor varer er utsolgt vil du bli opplyst om dette pr. epost, eventuelt sammen med informasjon om alternativer.

Bildene vi bruker er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende. Vi kan ikke garantere at fargene du ser på produktbildene gjengir de faktiske plaggenes farger helt nøyaktig. Vi gjør alt vi kan for å gjengi farger så nøyaktig som mulig, men variasjoner kan forekomme. Ulike produkter med samme fargenavn kan ha forskjellige nyanser av farger uten at dette presiseres.

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende. Dersom produktet du bestiller ikke passer kan ikke FLOYD.no stå ansvarlig for valg av størrelse. Når tilgjengelig vises produsentens egen størrelsesguide. Avvik kan forekomme og størrelsesguider bør anses som veiledende.

Dersom en størrelse er utsolgt kan du legge igjen ditt telefonnummer for å motta en gratis SMS når/hvis varen kommer inn på lager. Merk at ikke alle varer kommer inn igjen selv om SMS-varsel er tilgjengelig. SMS-varsel er ikke en reservasjon, og produktet kan bli utsolgt raskt igjen. SMS sendes automatisk til alle påmeldte pr. størrelse/modell uavhengig av antall produkter tilgjengelig.

Hvis Floyd blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har Floyd rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.

© 2018 FLOYD.no, Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand. Org. nr. 989305085 MVA