home Meny

Retur

Retur er GRATIS og enkelt • 30 dager åpent kjøp

OBS: Vi har for øyeblikket noe lenger behandlingstid for retur. Vi anbefaler å fryse eller betale faktura for å unngå purregebyr.

Slik går du frem:

1. Huk av på følgeseddelen hva du returnerer og fyll inn returårsak (valgfritt)

2. Legg arket i pakken med varen(e)

3. Skriv ut returetiketten du har fått på epost og teip den på pakken

Du vil i løpet av 14 dager motta en bekreftelse på epost at returen din er behandlet. For å unngå purregebyr må du selv rapportere en retur i Klarna-appen eller på Klarna.no, eller betale fakturaen i sin helhet.

Følgeseddelen ligger i pakken sammen med varene dine. Ved siden av hver vare kan du krysse av for retur og eventuell returårsak.

Hvis du har mistet følgeseddelen kan du skrive ut ordrebekreftelsen (som du har mottatt på epost ved bestilling) og legge ved i pakken. Husk å markere hvilke varer du returnerer.

Returetiketten er vedlagt i eposten du fikk når pakken ble sendt fra oss. (emne: “Bestillingen din fra FLOYD.no er på vei!”). Denne kan som regel søkes opp selv om den har blitt slettet.

Det er gratis å returnere når du benytter returetiketten du mottok på epost når pakken ble sendt fra oss.

Dersom du returnerer varer slik at totalsummen på bestillingen din faller under 600,- etter retur frafaller fri frakt. Utgående frakt (69,-) trekkes fra tilbakebetalingsbeløpet når returen behandles.

Merk at vi ikke dekker kostnader i forbindelse med retur hvis du selv kjøper frakt/frimerker.

Du vil motta en bekreftelse på epost når returen er behandlet. Vanlig behandlingstid er ca. 14 dager fra retursendingen er mottatt på vårt lager.

Hvis du returnerer varer fra en bestilling har du 3 alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

1. Logg inn på Klarna.no eller i Klarna-appen og rapporter en retur. Fakturaen vil da fryses frem til returen er ferdigbehandlet. Når vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en oppdatert faktura på e-post.

2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på epost om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purrebegyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Klarna 7-8 dager etter at din retur er behandlet hos oss.

3. Du kan betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling, for å slippe å følge med på forfallsdato.

Merk at du er selv ansvarlig for fakturaen og eventuelle purregebyr som måtte påløpe etter du har sendt varen i retur, frem til returen er behandlet og fakturaen oppdatert. Det kan ta opp til 14 dager fra returen er mottatt på vårt lager til fakturaen oppdateres.

Angrerett
Du har 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du henter / får levert pakken din. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene eller gi oss skriftlig beskjed på kundeservice@floyd.no om at du vil benytte angreretten innen 30 dager fra du hentet ut pakken. Det er ikke nødvendig å sende angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten. Dersom en ordre som sendes i retur er utenfor angrefrist utstedes en tilgodelapp.

Forutsetninger
En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte er ikke i orginalstand og vil derfor anses som brukt. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men ved håndtering av varen som ikke regnes som nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens nåværende verdi. Undertøy, kosmetikk, smykker og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres (eventuelle feilvarer kan reklameres). 

OBS: Sko må returneres med orginal innpakning og emballasje. Vi ber deg om å ikke bruke skoenes orginaleske som forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip på esken. Dersom en skoeske blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videre salg, og et gebyr på 100,- belastes.

Uavhentede pakker
For pakker som ikke blir hentet forbeholder FLOYD.no seg retten til å debitere et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Forsinket levering
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Floyd.no deg pengene innen 14 dager. 

Hvem betaler returkostnadene?
Med sendingsbekreftelsen du fikk på epost når bestillingen ble sendt fra oss er det vedlagt en returetikett. Denne må du skrive ut og teipe på pakken. Du kan også velge å kjøpe porto selv. Merk: Vi dekker kun returfrakt når vår returetikett benyttes. Avsender er ansvarlig for returpakken frem til den er registrert mottatt på vårt lager.

Betaler du porto selv, skal returen sendes til:
Floyd.no AS
Bentsrudveien 11
3083 Holmestrand

Når mottar jeg min tilbakebetaling?
Ved retur av varer vil du få tilbakebetalt varenes verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din returpakke. Du vil motta en epost når din retur er ferdig behandlet.

Har du valgt faktura som betalingsmetode korrigerer vi fakturaen din og sender deg oppdatert faktura på epost via Klarna. Dersom du har betalt fakturaen vil Klarna ta kontakt med deg på epost for å bekrefte kontonummer for tilbakebetaling. Ved kortbetaling tilbakebetales beløpet direkte til samme konto som du benyttet ved kjøp.

Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, som f.eks. ekspresslevering eller bestillinger til Svalbard, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 69 kr krediteres.

Hvis du har handlet varer ved spesielle tilbud som har et krav til kjøpsverdi for at rabattkoden skal være gyldig, må disse kravene være opprettholdt også etter retur. Det vil si at dersom du returnerer deler av en ordre og kravet ikke lenger opprettholdes, belaster vi deg for ordinær verdi på varene du beholder.

Kan jeg bytte varer kjøpt i nettbutikken i fysiske butikker?
Varer kjøpt på FLOYD.no kan ikke byttes eller returneres i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av Floyd by Smith. Varer kjøpt i butikk eller hos forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Priser, tilbud og kampanjer i nettbutikk og butikk kan variere.

Ta gjerne kontakt med kundeservice på mail kundeservice@floyd.no eller telefon 33 05 46 80 (man-fre 8.30-16.00) dersom det er noe du lurer på.

          

          

FÅ 15% RABATT

Meld deg på nyhetsbrev og få rabatt på ditt første kjøp

FÅ 15% RABATT

Meld deg på nyhetsbrev og få rabatt på ditt første kjøp

Vår kundeservice er åpen mandag – fredag 09.00 til 16.00. Vi svarer på din henvendelse så raskt vi kan, i de fleste tilfeller innen 24 timer. Dersom din henvendelse haster anbefaler vi å ringe i åpningstiden.


FLOYD.no er en norsk nettbutikk med hovedkontor og lager i Holmestrand. Her finner du et bredt og spennende utvalg fra over 50 kjente merkevarer innen klærsko og tilbehør. Vi gir deg rask levering med sporing med Posten, og sikker betaling med faktura eller kort i samarbeid med Klarna.

          

          

 

FLOYD.no er en norsk nettbutikk med hovedkontor og lager i Holmestrand. Her finner du et bredt og spennende utvalg fra over 50 kjente merkevarer innen klærsko og tilbehør. Vi gir deg rask levering med sporing med Posten, og sikker betaling med faktura eller kort i samarbeid med Klarna.

                         

 

B2B    |    Logg inn   |    Bildebank

© 2018 FLOYD.no, Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand. Org. nr. 921185952 MVA