home Meny
  • checkFRAKT 69,-
  • checkFRI FRAKT OVER 600,-
  • check30 DAGER ÅPENT KJØP
  • checkGRATIS RETUR

Kundeservice

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på en del av spørsmålene vi ofte får om bestilling, retur og betaling.
Skulle du ikke finne svar på det du lurer på, er du velkommen til å ta kontakt med oss på telefon eller epost, så hjelper vi deg så raskt vi kan.

BESTILLING OG LEVERING:

Forventet leveringstid på standardbestilling er 2-4 virkedager fra du får ordrebekreftelse så lenge alle varer er på lager ved bestilling.

Bestillinger behandles og sendes ut mandag – fredag. Bestillinger lagt inn i helg og på helligdager behandles løpende fra førstkommende virkedag. Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferie- og salgsperioder.

Forhåndsbestillinger: på en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

Last ned Postens app
Postens app varsler deg automatisk når sendingen er på vei til deg.

 

Frem til du mottar sendingsbekreftelse på epost kan du kansellere din ordre ved å ta kontakt med oss. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling. Kontakt oss på kundeservice@floyd.no eller tlf. 33 05 46 80.

Det hender at eposter som ordrebekreftelse eller sendingsbekreftelse ikke kommer frem. Det kan være flere grunner til dette:

  • – Skrevet feil epostadresse (f.eks. hotnail.com, gmail.con, eller lignende)
  • – Eposten kan ha havnet i søppelpostkassen eller blitt stoppet av spamfilteret til din epostleverandør (Yahoo er særlig problematisk)
  • – Det har skjedd en feil under bestilling

Dersom du bruker en e-postleverandør som f.eks. hotmail, eller en annen leverandør som benytter spam-filter, så er det sannsynlig at bestillingsbekreftelsen har havnet i mappen for useriøs e-post (spam-filteret). Dette er fordi ordrebekreftelser sendes ut automatisk, og noen spam-filtre oppfatter automatisk utsendte e-poster som spam. For å unngå at dette skjer med din ordrebekreftelse, bør du legge *@floyd.no som en “sikker avsender”, slik at fremtidige e-poster fra oss ikke fanges opp av spam-filteret.

Om du er usikker på om bestillingen er registrert, ta gjerne med oss på epost eller telefon 33 05 46 80 så finner vi ut av det.

Vi får dessverre ikke lagt til varer på en bestilling, eller slått sammen flere bestillinger til én faktura. Dersom du nylig har lagt inn en bestilling og ønsker flere eller andre varer, kan du legge inn ny bestilling og ta kontakt med oss snarest slik at vi kan sende dem sammen. Frem til du mottar sendingsbekreftelse er det mulig å pakke bestillinger sammen.

Merk at i ekstra travle perioder som salg, kampanjer eller Black Friday er det ikke mulig å sende bestillinger sammen.

RETUR:

Du har 30 dagers angrerett som løper fra den dagen du henter ut pakken på ditt postkontor, til dagen du sender pakken i retur.

Hvis du ønsker å sende en vare i retur markerer du på pakkseddelen hva du returnerer, og fyller ut returårsak på Returskjemaet du fikk med i pakken. Lever så pakken på et av Postens utleveringssteder. Det er gratis å returnere med den vedlagte returetiketten. Les mer om retur her >

Returetiketten er vedlagt i sendingsbekreftelses-eposten (emne: “Bestillingen din fra FLOYD.no er på vei!”).

Det er dessverre ikke mulig å bytte eller returnere varer kjøpt i nettbutikken i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av Floyd by Smith. Varer kjøpt i fysisk butikk eller annen forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i.

Priser, tilbud og kampanjer i nettbutikk og butikk kan variere.

BETALING OG TILBAKEBETALING:

Betalingsalternativer
Vi tilbyr i samarbeid med Klarna fakturabetaling, delbetaling, og kortbetaling. Denne betalingsløsningen kalles Klarna Checkout.
Ved å sende inn informasjon i kassen, godkjenner du vilkårene for bruk av Klarna Checkout. Ved å klikke på “Fullfør kjøp” samtykker du til FLOYD.nos vilkår og vår policy for personvern.

Fakturabetaling
Fakturaen forfaller til betaling 14 dager etter varen har blitt sendt fra vårt lager. Faktureringsgebyr tilkommer ikke. Faktura sendes på e-post kort tid etter bestillingen sendes fra vårt lager.  Ved manglende betaling tilkommer et purregebyr på 70 kr samt forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Det er kun mulig å bestille til den adressen man står folkeregistert med og man må være fylt 18 år for å handle.

Håndtering av faktura ved retur
Hvis du returnerer varer fra en bestilling har du 3 alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

1. (Anbefalt) Logg inn på Klarna.no eller i Klarna-appen og meld i fra om at ordren har blitt sendt i retur til oss. Klarna vil da sette betalingsfristen for din faktura på vent til returen er ferdigbehandlet. Når vi har mottatt og behandlet returen vil du motta en oppdatert faktura på e-post.

2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Klarna på epost om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purrebegyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Klarna 7-8 dager etter at din retur er behandlet hos oss.

3. Du kan betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Klarna ved returbehandling, for å slippe og følge med på forfallsdato.

Merk at det er du som er ansvarlig for eventuelle purregebyrer selv om du har returnert pakken. Vi anbefaler å gjøre som beskrevet i alternativ 1. 

Last ned Klarna-appen

 

Kredittkort: Du vil alltid få tilbakebetalt returen til samme konto som du benyttet ved kjøpet. Så snart vi har behandlet returen din, tilbakebetaler vi beløpet og sender deg en bekreftelse på at returen er godkjent. Tilbakebetaling skjer mellom 2-14 dager avhengig av hvilken bank du bruker.

Faktura/Konto: Hvis du har valgt Faktura som betalingsmetode, vil vi sende deg en oppdatert faktura når returen din er behandlet. Hvis du har betalt fakturaen din, tar Klarna kontakt med deg på epost for å få opplysningene de trenger for å refundere pengene. Deretter tar det 10-14 dager før pengene er på kontoen din.

Dersom du lurer på noe angående tilbakebetaling anbefaler vi å ta kontakt med Klarna kundeservice på 21 01 89 91.


© 2018 FLOYD.no, Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand. Org. nr. 921185952 MVA