Kjøpsvilkår
GENERELT
Følgende kjøpsvilkår gjelder ved bestilling av produkter på www.floyd.no. Våre kjøpsvilkår kan endres fortløpende og vi ber deg derfor å alltid lese gjennom dem før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre kjøpsvilkår. Når FLOYD.no har bekreftet en bestilling, oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og FLOYD.no AS. Når vi har mottatt bestillingen din, bekreftes den i en automatisk e-post med informasjon om bestillingen. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen din er korrekt. Vi anbefaler deg å lagre ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice.
FIRMAINFORMASJON
Telefon:
33 05 46 80
Åpningstider:
Kundeservice: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Henvendelser besvares som regel innen 1 virkedag, senest innen 2 virkedager.
Adresse:
Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand
Organisasjonsnummer:
921185952
E-postadresse:
kundeservice@floyd.no
Chat:
Tilgjengelig på forsiden: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Sosiale Medier:
Facebook: facebook.com/Floyd.no
Instagram: floyd_norge
LinkedIn: FLOYD
BESTILLING
FLOYD.no påtar seg ikke ansvar for eventuelle feil i lagerbeholdning. Dersom noen av varene du bestilte ikke er på lager, blir varene automatisk slettet fra bestillingen din. Det kan oppstå feil eller mangler i tilbud og priser hos FLOYD.no. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å avvise/kansellere ordre. Slike feil må imidlertid alltid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Dette gjelder til tross for at kunden har mottatt en ordrebekreftelse fra oss. Gjelder også i de tilfellene kunden overskrider max antallet vi setter pr artikkel. F.eks ved vareprøvesalg.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre- og retursammensetning, bruk av gratis frakt og retur m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke aksepterte ordre som allerede er sendt, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
PRISER & RABATTER
Alle priser på FLOYD.no oppgis i norske kroner (NOK) og er inklusive merverdiavgift (mva). Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og fremgår tydelig før betaling fullføres.
Ved annonsering av nedsatte priser (salgspriser, kampanjer mv.) opplyses den laveste prisen som har vært gjeldende for den aktuelle varen i løpet av de siste 30 dagene før prisnedsettelsen trådte i kraft, jf. forskrift om prisopplysninger § 3 b, som implementerer EU-direktiv 2019/2161.
Rabattkoder og andre individuelle prisfordeler gjelder kun i angitt tidsperiode, og kan ikke kombineres med øvrige kampanjer eller nedsatte priser, med mindre annet er uttrykkelig angitt. Rabattkoder anses ikke som prisnedsettelse i henhold til nevnte regelverk, og er derfor ikke omfattet av kravet om laveste pris siste 30 dager. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer vi informerer om i vår markedsføring.
Vi forbeholder oss retten til å endre priser, samt til å rette eventuelle feil i pris- eller produktinformasjon uten forutgående varsel. Slike endringer påvirker ikke allerede inngåtte kjøpsavtaler.
Rabatt ved bytte av størrelse
FLOYD.no tilbyr gratis bytte av størrelse – og du beholder den opprinnelige rabatten ved bytte. Merk at det kun er mulig å bytte til en annen størrelse av samme vare, ikke til en annen farge eller en helt annen vare. Registrer byttet digitalt via vår returportal så sender vi den nye størrelsen så snart vi har mottatt bytteregistreringen..
PRODUKTOPPLYSNINGER
Bildene vi bruker er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende. Vi kan ikke garantere at fargene du ser på produktbildene gjengir de faktiske plaggenes farger helt nøyaktig, da farger kan variere avhengig av belysning og fargegjengivelse på ulike bildeskjermer. Vi gjør alt vi kan for å gjengi farger så nøyaktig som mulig, men variasjoner kan forekomme. Ulike produkter med samme fargenavn kan ha forskjellige nyanser av farger uten at dette presiseres.
Alle størrelsesanbefalinger og størrelsesguider er veiledende. Dersom produktet du bestiller ikke passer kan ikke FLOYD.no stå ansvarlig for valg av størrelse. Når tilgjengelig vises produsentens egen størrelsesguide. Feilmerking av produkter kan forekomme.
KUNDEOPPLYSNINGER
Når du skal fullføre en bestilling i nettbutikken, blir du bedt om å oppgi dine personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige. Du er selv ansvarlig for feilaktige opplysninger. Du finner informasjon om FLOYD.no sin behandling av personopplysninger her >
BETALINGSMETODER
FLOYD.no tilbyr enkel og sikker betaling i samarbeid med Klarna og Vipps. Du velger selv om du ønsker å betale med faktura eller kort.
Kort
Med kortbetaling trekkes pengene fra konto når du gjennomfører kjøpet. Alle kortbetalinger behandles av Klarna, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp.
Faktura
Fakturaen sendes som en separat e-post fra Klarna når pakken sendes fra oss og fungerer som kvittering på kjøpet ditt.
Ved valg av faktura som betalingsmåte, har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 30 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven.
Klarna gjennomfører en standard kredittsjekk ved betaling med faktura. Dersom kredittsøknaden din ikke godkjennes av Klarna kan du ikke handle på kreditt hos FLOYD.no, og vi vil be deg om å bruke en annen betalingsmåte. Klarna benytter personopplysninger til å utføre kundeanalyser, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Bruk personnummeret ditt som kundenummer dersom du tar kontakt med Klarna. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover og disse Kjøpsvilkårene, les vår personvernerklæring >
Fullstendig vilkår for Klarnas shoppingtjeneste >
Klarnas personvernerklæring >
Vipps
Ved bruk av Vipps reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Det er helt gebyrfritt å betale med Vipps hos nettbutikker - uansett sum!
LEVERING
FLOYD.no er ansvarlig for levering av bestilling/ordre som sendes til deg. Pakken leveres av din valgte transportør og leveres etter deres retningslinjer. Du får en e-post med informasjon så snart pakken sendes / er sendt fra oss. Kunden har ansvar for at adresser som oppgis ved bestilling, er riktige.
Leveringstid
FLOYD.no vil alltid levere din bestilling/ordre så raskt som mulig. Alle produktene som vises i nettbutikken er vanligvis på lager for omgående levering. Forventet leveringstid på standardbestilling er 1-3 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Som kunde er du innforstått med at det kan forekomme avvik når det gjelder leveringsdato. Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Noe lenger behandlingstid kan forekomme i ferie- og salgsperioder.
Som kunde har du ansvar for å ta kontakt ved feil / mangler i din bestilling til kundeservice@floyd.no omgående.
Endringer i bestillingen
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling hvis dette fremdeles er mulig.
Transportskader
Hvis pakken har blitt skadet under transport ber vi deg registrere skaden på utleveringssted og ta kontakt med med oss på e-post.
ANGRERETT
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. Det er ikke nødvendig å ta kontakt på forhånd eller sende inn angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten, så lenge du er innenfor 30 dager. Bare send din ordre i retur med vedlagt følgeseddel og returetikett.
Har du spørsmål eller problemer angående retur, kan du kontakte oss på e-post: kundeservice@floyd.no eller tlf: 33 05 46 80. eller på vår chat som er tilgjengelig på forsiden, mandag - fredag 10.00 - 15.00.
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling.
Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.
Angrerettloven forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter. Dersom du ikke henter ut pakken og den går i retur til oss regnes den som uavhentet og du blir belastet et gebyr på 199,-.
RETUR
Du kan registrere din retur digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Registrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.24. Skal du returnere en bestilling som er eldre enn dette, bruk returskjema som fulgte med i pakken.
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt (f.eks. kroppslukt, parfyme m.m.) eller er tilskitnet på annen måte er ikke i orginalstand og vil derfor anses som brukt og blir sendt tilbake til deg. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men ved håndtering av varen som ikke regnes som nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens nåværende verdi. Forseglede varer; undertøy, badetøy, smykker, hårstrikk og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres ved brutt forsegling.
Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Ikke bruk skoenes orginal-eske som forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip direkte på esken. Dersom skoesken blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videre salg, og et gebyr på 100,- belastes.
Det er ikke bytte- eller returrett på premier man mottar fra konkurranser på nettsiden eller i sosiale medier.
Returfrakt
Det koster 59,- å returnere hvis du benytter returetiketten som fulgte med i pakken din. Beløpet trekkes fra ved tilbakebetaling. Hvis du har mistet returetiketten kan du ta kontakt med oss på kundeservice@floyd.no så sender vi en ny pr. e-post som du kan skrive ut. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men merk at du da står for hele kostnaden. Returetikett til 59,- gis kun en gang pr ordre. Ønsker du å returnere noe fra din ordre for andre gang, kan du bestille en fraktetikett med sporing for 49,- her. Ved retur er du som kunde selv ansvarlig for forsendelsen og vi anbefaler alltid å sende med sporing.
Fra vi mottar din retur kan det ta opp til 14 dager før returen behandles, men normalt går det raskere. Tilbakebetaling skjer innen 7-10 dager etter din retur er ferdig behandlet. Tilbakebetalingen skjer via den samme betalingsmåten du valgte under kjøpsprosessen, med mindre annet er avtalt eller at noe oppstår som hindrer slik tilbakebetaling avhenging av betalingsløsning. Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 49,- krediteres.
Gratis bytte
Det er gratis å bytte størrelse én gang per ordre. Registrer ditt bytte digitalt her, så sender vi en ny vare med en gang. Bruk den medfølgende returetiketten med sporing når du sender varen tilbake. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men da dekker du hele kostnaden.
Varer kjøpt i nettbutikken kan ikke byttes i FLOYD-butikker
Varer kjøpt på FLOYD.no kan ikke byttes eller returneres i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av FLOYD. Varer kjøpt i butikk eller hos forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i. Priser, tilbud og sortiment i nettbutikk og butikk kan variere.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre, retur og bruk av gratis frakt m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke ordre som allerede er sendt, så retten forhindrer ikke retur, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
REKLAMASJON
Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Er det noe feil med din bestilling/vare må du ta kontakt med kundeservice innen 2 mnd. fra tidspunktet feilen/mangelen ble oppdaget. Reklamasjon gjelder vare levert med feil eller mangler, og ved unormalt rask slitasje. Slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon. Har du hatt varen i over ett år anses produktet som godt brukt.
Dekor på produkter som paljetter, stener, print og lignende kan ved bruk og vask falme, løsne eller falle av. Dette anses ikke som grunnlag for reklamasjon. Behandle produktet med omtanke og følg vaskeanvisningene nøye. Krymping av viskoseklær er ikke en reklamasjon. Viskose kan krympe etter vask, så du bør vaske viskoseplaggene dine forsiktig. Følg vaskeanvisning nøye.
Registrer din reklamasjon digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Digital reklamasjonsregistrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.2024. Skal du reklamere på en vare fra en bestilling som er eldre enn dette, kontakt kundeservice på e-post kundeservice@floyd.no eller på chat.
Floyd.no dekker selvsagt fraktkostnaden på godkjente reklamasjoner. Dersom du trenger en returlapp for å sende varen tilbake til oss så ta kontakt med kundeservice på e-post eller telefon. Vi har ikke mulighet til å sende varer inn til skredder, så ved reklamasjon gis ny vare, prisavslag eller penger tilbake, avhengig av saken.
Dersom du får avslag på reklamasjonshenvendelsen har du muligheten til å klage videre til Forbrukerrådet.
Forøvrig følger FLOYD.no forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuelt tvist.
Hvis det avtales prisavslag eller penger tilbake for varen skjer dette innen 14 dager fra vi har mottatt varen med feil/mangel i retur.
UAVHENTEDE PAKKER
For pakker som ikke blir hentet forbeholder FLOYD.no seg retten til å belaste et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Hvis du bytter adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til FLOYD.no på mail til kundeservice@floyd.no.
FORSINKET LEVERING
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler FLOYD.no innen 14 dager.
OMTALER
For å kunne legge inn en omtale hos FLOYD.no, må du ha gjennomført en bestilling først. Etter at du har fått varene hjem til deg, vil du få tilsendt en e-post med invitasjon til å omtale din handleopplevelse eller varene du har bestilt. Dette sikrer at omtalene på FLOYD.no er fra kunder som har opplevd varene og servicen.
ALDERSGRENSE
Du må være over 15 år for å handle hos oss. For handel med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
FORCE MAJEURE
Hvis FLOYD.no blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har FLOYD.no rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.
ANGRERETTSKJEMA
Kjøpsvilkår
GENERELT
Følgende kjøpsvilkår gjelder ved bestilling av produkter på www.floyd.no. Våre kjøpsvilkår kan endres fortløpende og vi ber deg derfor å alltid lese gjennom dem før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre kjøpsvilkår. Når FLOYD.no har bekreftet en bestilling, oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og FLOYD.no AS. Når vi har mottatt bestillingen din, bekreftes den i en automatisk e-post med informasjon om bestillingen. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen din er korrekt. Vi anbefaler deg å lagre ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice.
FIRMAINFORMASJON
Telefon:
33 05 46 80
Åpningstider:
Kundeservice: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Henvendelser besvares som regel innen 1 virkedag, senest innen 2 virkedager.
Adresse:
Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand
Organisasjonsnummer:
921185952
E-postadresse:
kundeservice@floyd.no
Chat:
Tilgjengelig på forsiden: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Sosiale Medier:
Facebook: facebook.com/Floyd.no
Instagram: floyd_norge
LinkedIn: FLOYD
BESTILLING
FLOYD.no påtar seg ikke ansvar for eventuelle feil i lagerbeholdning. Dersom noen av varene du bestilte ikke er på lager, blir varene automatisk slettet fra bestillingen din. Det kan oppstå feil eller mangler i tilbud og priser hos FLOYD.no. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å avvise/kansellere ordre. Slike feil må imidlertid alltid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Dette gjelder til tross for at kunden har mottatt en ordrebekreftelse fra oss. Gjelder også i de tilfellene kunden overskrider max antallet vi setter pr artikkel. F.eks ved vareprøvesalg.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre- og retursammensetning, bruk av gratis frakt og retur m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke aksepterte ordre som allerede er sendt, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
PRISER & RABATTER
Alle priser på FLOYD.no oppgis i norske kroner (NOK) og er inklusive merverdiavgift (mva). Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og fremgår tydelig før betaling fullføres.
Ved annonsering av nedsatte priser (salgspriser, kampanjer mv.) opplyses den laveste prisen som har vært gjeldende for den aktuelle varen i løpet av de siste 30 dagene før prisnedsettelsen trådte i kraft, jf. forskrift om prisopplysninger § 3 b, som implementerer EU-direktiv 2019/2161.
Rabattkoder og andre individuelle prisfordeler gjelder kun i angitt tidsperiode, og kan ikke kombineres med øvrige kampanjer eller nedsatte priser, med mindre annet er uttrykkelig angitt. Rabattkoder anses ikke som prisnedsettelse i henhold til nevnte regelverk, og er derfor ikke omfattet av kravet om laveste pris siste 30 dager. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer vi informerer om i vår markedsføring.
Vi forbeholder oss retten til å endre priser, samt til å rette eventuelle feil i pris- eller produktinformasjon uten forutgående varsel. Slike endringer påvirker ikke allerede inngåtte kjøpsavtaler.
Rabatt ved bytte av størrelse
FLOYD.no tilbyr gratis bytte av størrelse – og du beholder den opprinnelige rabatten ved bytte. Merk at det kun er mulig å bytte til en annen størrelse av samme vare, ikke til en annen farge eller en helt annen vare. Registrer byttet digitalt via vår returportal så sender vi den nye størrelsen så snart vi har mottatt bytteregistreringen..
PRODUKTOPPLYSNINGER
Bildene vi bruker er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende. Vi kan ikke garantere at fargene du ser på produktbildene gjengir de faktiske plaggenes farger helt nøyaktig, da farger kan variere avhengig av belysning og fargegjengivelse på ulike bildeskjermer. Vi gjør alt vi kan for å gjengi farger så nøyaktig som mulig, men variasjoner kan forekomme. Ulike produkter med samme fargenavn kan ha forskjellige nyanser av farger uten at dette presiseres.
Alle størrelsesanbefalinger og størrelsesguider er veiledende. Dersom produktet du bestiller ikke passer kan ikke FLOYD.no stå ansvarlig for valg av størrelse. Når tilgjengelig vises produsentens egen størrelsesguide. Feilmerking av produkter kan forekomme.
KUNDEOPPLYSNINGER
Når du skal fullføre en bestilling i nettbutikken, blir du bedt om å oppgi dine personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige. Du er selv ansvarlig for feilaktige opplysninger. Du finner informasjon om FLOYD.no sin behandling av personopplysninger her >
BETALINGSMETODER
FLOYD.no tilbyr enkel og sikker betaling i samarbeid med Klarna og Vipps. Du velger selv om du ønsker å betale med faktura eller kort.
Kort
Med kortbetaling trekkes pengene fra konto når du gjennomfører kjøpet. Alle kortbetalinger behandles av Klarna, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp.
Faktura
Fakturaen sendes som en separat e-post fra Klarna når pakken sendes fra oss og fungerer som kvittering på kjøpet ditt.
Ved valg av faktura som betalingsmåte, har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 30 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven.
Klarna gjennomfører en standard kredittsjekk ved betaling med faktura. Dersom kredittsøknaden din ikke godkjennes av Klarna kan du ikke handle på kreditt hos FLOYD.no, og vi vil be deg om å bruke en annen betalingsmåte. Klarna benytter personopplysninger til å utføre kundeanalyser, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Bruk personnummeret ditt som kundenummer dersom du tar kontakt med Klarna. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover og disse Kjøpsvilkårene, les vår personvernerklæring >
Fullstendig vilkår for Klarnas shoppingtjeneste >
Klarnas personvernerklæring >
Vipps
Ved bruk av Vipps reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Det er helt gebyrfritt å betale med Vipps hos nettbutikker - uansett sum!
LEVERING
FLOYD.no er ansvarlig for levering av bestilling/ordre som sendes til deg. Pakken leveres av din valgte transportør og leveres etter deres retningslinjer. Du får en e-post med informasjon så snart pakken sendes / er sendt fra oss. Kunden har ansvar for at adresser som oppgis ved bestilling, er riktige.
Leveringstid
FLOYD.no vil alltid levere din bestilling/ordre så raskt som mulig. Alle produktene som vises i nettbutikken er vanligvis på lager for omgående levering. Forventet leveringstid på standardbestilling er 1-3 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Som kunde er du innforstått med at det kan forekomme avvik når det gjelder leveringsdato. Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Noe lenger behandlingstid kan forekomme i ferie- og salgsperioder.
Som kunde har du ansvar for å ta kontakt ved feil / mangler i din bestilling til kundeservice@floyd.no omgående.
Endringer i bestillingen
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling hvis dette fremdeles er mulig.
Transportskader
Hvis pakken har blitt skadet under transport ber vi deg registrere skaden på utleveringssted og ta kontakt med med oss på e-post.
ANGRERETT
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. Det er ikke nødvendig å ta kontakt på forhånd eller sende inn angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten, så lenge du er innenfor 30 dager. Bare send din ordre i retur med vedlagt følgeseddel og returetikett.
Har du spørsmål eller problemer angående retur, kan du kontakte oss på e-post: kundeservice@floyd.no eller tlf: 33 05 46 80. eller på vår chat som er tilgjengelig på forsiden, mandag - fredag 10.00 - 15.00.
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling.
Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.
Angrerettloven forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter. Dersom du ikke henter ut pakken og den går i retur til oss regnes den som uavhentet og du blir belastet et gebyr på 199,-.
RETUR
Du kan registrere din retur digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Registrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.24. Skal du returnere en bestilling som er eldre enn dette, bruk returskjema som fulgte med i pakken.
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt (f.eks. kroppslukt, parfyme m.m.) eller er tilskitnet på annen måte er ikke i orginalstand og vil derfor anses som brukt og blir sendt tilbake til deg. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men ved håndtering av varen som ikke regnes som nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens nåværende verdi. Forseglede varer; undertøy, badetøy, smykker, hårstrikk og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres ved brutt forsegling.
Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Ikke bruk skoenes orginal-eske som forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip direkte på esken. Dersom skoesken blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videre salg, og et gebyr på 100,- belastes.
Det er ikke bytte- eller returrett på premier man mottar fra konkurranser på nettsiden eller i sosiale medier.
Returfrakt
Det koster 59,- å returnere hvis du benytter returetiketten som fulgte med i pakken din. Beløpet trekkes fra ved tilbakebetaling. Hvis du har mistet returetiketten kan du ta kontakt med oss på kundeservice@floyd.no så sender vi en ny pr. e-post som du kan skrive ut. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men merk at du da står for hele kostnaden. Returetikett til 59,- gis kun en gang pr ordre. Ønsker du å returnere noe fra din ordre for andre gang, kan du bestille en fraktetikett med sporing for 49,- her. Ved retur er du som kunde selv ansvarlig for forsendelsen og vi anbefaler alltid å sende med sporing.
Fra vi mottar din retur kan det ta opp til 14 dager før returen behandles, men normalt går det raskere. Tilbakebetaling skjer innen 7-10 dager etter din retur er ferdig behandlet. Tilbakebetalingen skjer via den samme betalingsmåten du valgte under kjøpsprosessen, med mindre annet er avtalt eller at noe oppstår som hindrer slik tilbakebetaling avhenging av betalingsløsning. Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 49,- krediteres.
Gratis bytte
Det er gratis å bytte størrelse én gang per ordre. Registrer ditt bytte digitalt her, så sender vi en ny vare med en gang. Bruk den medfølgende returetiketten med sporing når du sender varen tilbake. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men da dekker du hele kostnaden.
Varer kjøpt i nettbutikken kan ikke byttes i FLOYD-butikker
Varer kjøpt på FLOYD.no kan ikke byttes eller returneres i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av FLOYD. Varer kjøpt i butikk eller hos forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i. Priser, tilbud og sortiment i nettbutikk og butikk kan variere.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre, retur og bruk av gratis frakt m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke ordre som allerede er sendt, så retten forhindrer ikke retur, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
REKLAMASJON
Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Er det noe feil med din bestilling/vare må du ta kontakt med kundeservice innen 2 mnd. fra tidspunktet feilen/mangelen ble oppdaget. Reklamasjon gjelder vare levert med feil eller mangler, og ved unormalt rask slitasje. Slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon. Har du hatt varen i over ett år anses produktet som godt brukt.
Dekor på produkter som paljetter, stener, print og lignende kan ved bruk og vask falme, løsne eller falle av. Dette anses ikke som grunnlag for reklamasjon. Behandle produktet med omtanke og følg vaskeanvisningene nøye. Krymping av viskoseklær er ikke en reklamasjon. Viskose kan krympe etter vask, så du bør vaske viskoseplaggene dine forsiktig. Følg vaskeanvisning nøye.
Registrer din reklamasjon digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Digital reklamasjonsregistrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.2024. Skal du reklamere på en vare fra en bestilling som er eldre enn dette, kontakt kundeservice på e-post kundeservice@floyd.no eller på chat.
Floyd.no dekker selvsagt fraktkostnaden på godkjente reklamasjoner. Dersom du trenger en returlapp for å sende varen tilbake til oss så ta kontakt med kundeservice på e-post eller telefon. Vi har ikke mulighet til å sende varer inn til skredder, så ved reklamasjon gis ny vare, prisavslag eller penger tilbake, avhengig av saken.
Dersom du får avslag på reklamasjonshenvendelsen har du muligheten til å klage videre til Forbrukerrådet.
Forøvrig følger FLOYD.no forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuelt tvist.
Hvis det avtales prisavslag eller penger tilbake for varen skjer dette innen 14 dager fra vi har mottatt varen med feil/mangel i retur.
UAVHENTEDE PAKKER
For pakker som ikke blir hentet forbeholder FLOYD.no seg retten til å belaste et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Hvis du bytter adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til FLOYD.no på mail til kundeservice@floyd.no.
FORSINKET LEVERING
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler FLOYD.no innen 14 dager.
OMTALER
For å kunne legge inn en omtale hos FLOYD.no, må du ha gjennomført en bestilling først. Etter at du har fått varene hjem til deg, vil du få tilsendt en e-post med invitasjon til å omtale din handleopplevelse eller varene du har bestilt. Dette sikrer at omtalene på FLOYD.no er fra kunder som har opplevd varene og servicen.
ALDERSGRENSE
Du må være over 15 år for å handle hos oss. For handel med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
FORCE MAJEURE
Hvis FLOYD.no blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har FLOYD.no rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.
ANGRERETTSKJEMA
Kjøpsvilkår
GENERELT
Følgende kjøpsvilkår gjelder ved bestilling av produkter på www.floyd.no. Våre kjøpsvilkår kan endres fortløpende og vi ber deg derfor å alltid lese gjennom dem før du bestiller. Når du godkjenner kjøpet ditt hos oss, godkjenner du også våre kjøpsvilkår. Når FLOYD.no har bekreftet en bestilling, oppstår det en bindende avtale mellom deg som kunde og FLOYD.no AS. Når vi har mottatt bestillingen din, bekreftes den i en automatisk e-post med informasjon om bestillingen. Kontroller alltid at informasjonen i ordrebekreftelsen din er korrekt. Vi anbefaler deg å lagre ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice.
FIRMAINFORMASJON
Telefon:
33 05 46 80
Åpningstider:
Kundeservice: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Henvendelser besvares som regel innen 1 virkedag, senest innen 2 virkedager.
Adresse:
Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand
Organisasjonsnummer:
921185952
E-postadresse:
kundeservice@floyd.no
Chat:
Tilgjengelig på forsiden: mandag - fredag 10.00 - 15.00
Sosiale Medier:
Facebook: facebook.com/Floyd.no
Instagram: floyd_norge
LinkedIn: FLOYD
BESTILLING
FLOYD.no påtar seg ikke ansvar for eventuelle feil i lagerbeholdning. Dersom noen av varene du bestilte ikke er på lager, blir varene automatisk slettet fra bestillingen din. Det kan oppstå feil eller mangler i tilbud og priser hos FLOYD.no. I slike tilfeller forbeholder vi oss retten til å avvise/kansellere ordre. Slike feil må imidlertid alltid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Dette gjelder til tross for at kunden har mottatt en ordrebekreftelse fra oss. Gjelder også i de tilfellene kunden overskrider max antallet vi setter pr artikkel. F.eks ved vareprøvesalg.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre- og retursammensetning, bruk av gratis frakt og retur m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke aksepterte ordre som allerede er sendt, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
PRISER & RABATTER
Alle priser på FLOYD.no oppgis i norske kroner (NOK) og er inklusive merverdiavgift (mva). Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og fremgår tydelig før betaling fullføres.
Ved annonsering av nedsatte priser (salgspriser, kampanjer mv.) opplyses den laveste prisen som har vært gjeldende for den aktuelle varen i løpet av de siste 30 dagene før prisnedsettelsen trådte i kraft, jf. forskrift om prisopplysninger § 3 b, som implementerer EU-direktiv 2019/2161.
Rabattkoder og andre individuelle prisfordeler gjelder kun i angitt tidsperiode, og kan ikke kombineres med øvrige kampanjer eller nedsatte priser, med mindre annet er uttrykkelig angitt. Rabattkoder anses ikke som prisnedsettelse i henhold til nevnte regelverk, og er derfor ikke omfattet av kravet om laveste pris siste 30 dager. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer vi informerer om i vår markedsføring.
Vi forbeholder oss retten til å endre priser, samt til å rette eventuelle feil i pris- eller produktinformasjon uten forutgående varsel. Slike endringer påvirker ikke allerede inngåtte kjøpsavtaler.
Rabatt ved bytte av størrelse
FLOYD.no tilbyr gratis bytte av størrelse – og du beholder den opprinnelige rabatten ved bytte. Merk at det kun er mulig å bytte til en annen størrelse av samme vare, ikke til en annen farge eller en helt annen vare. Registrer byttet digitalt via vår returportal så sender vi den nye størrelsen så snart vi har mottatt bytteregistreringen..
PRODUKTOPPLYSNINGER
Bildene vi bruker er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende. Vi kan ikke garantere at fargene du ser på produktbildene gjengir de faktiske plaggenes farger helt nøyaktig, da farger kan variere avhengig av belysning og fargegjengivelse på ulike bildeskjermer. Vi gjør alt vi kan for å gjengi farger så nøyaktig som mulig, men variasjoner kan forekomme. Ulike produkter med samme fargenavn kan ha forskjellige nyanser av farger uten at dette presiseres.
Alle størrelsesanbefalinger og størrelsesguider er veiledende. Dersom produktet du bestiller ikke passer kan ikke FLOYD.no stå ansvarlig for valg av størrelse. Når tilgjengelig vises produsentens egen størrelsesguide. Feilmerking av produkter kan forekomme.
KUNDEOPPLYSNINGER
Når du skal fullføre en bestilling i nettbutikken, blir du bedt om å oppgi dine personopplysninger. Du bekrefter at opplysningene er korrekte og fullstendige. Du er selv ansvarlig for feilaktige opplysninger. Du finner informasjon om FLOYD.no sin behandling av personopplysninger her >
BETALINGSMETODER
FLOYD.no tilbyr enkel og sikker betaling i samarbeid med Klarna og Vipps. Du velger selv om du ønsker å betale med faktura eller kort.
Kort
Med kortbetaling trekkes pengene fra konto når du gjennomfører kjøpet. Alle kortbetalinger behandles av Klarna, som kontrollerer om kortet er godkjent for kjøp.
Faktura
Fakturaen sendes som en separat e-post fra Klarna når pakken sendes fra oss og fungerer som kvittering på kjøpet ditt.
Ved valg av faktura som betalingsmåte, har du mulighet til å betale etter at du har mottatt varene dine. Fakturaen skal betales innen 30 dager fra fakturadato. Dersom betalingen uteblir, tilkommer det et påminnelsesgebyr og forsinkelsesrente i henhold til forsinkelsesrenteloven.
Klarna gjennomfører en standard kredittsjekk ved betaling med faktura. Dersom kredittsøknaden din ikke godkjennes av Klarna kan du ikke handle på kreditt hos FLOYD.no, og vi vil be deg om å bruke en annen betalingsmåte. Klarna benytter personopplysninger til å utføre kundeanalyser, identifikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Bruk personnummeret ditt som kundenummer dersom du tar kontakt med Klarna. Personopplysningene behandles i samsvar med gjeldende lover og disse Kjøpsvilkårene, les vår personvernerklæring >
Fullstendig vilkår for Klarnas shoppingtjeneste >
Klarnas personvernerklæring >
Vipps
Ved bruk av Vipps reserveres kjøpesummen på kontoen din. Pengene trekkes fra konto når varene blir sendt. Det er helt gebyrfritt å betale med Vipps hos nettbutikker - uansett sum!
LEVERING
FLOYD.no er ansvarlig for levering av bestilling/ordre som sendes til deg. Pakken leveres av din valgte transportør og leveres etter deres retningslinjer. Du får en e-post med informasjon så snart pakken sendes / er sendt fra oss. Kunden har ansvar for at adresser som oppgis ved bestilling, er riktige.
Leveringstid
FLOYD.no vil alltid levere din bestilling/ordre så raskt som mulig. Alle produktene som vises i nettbutikken er vanligvis på lager for omgående levering. Forventet leveringstid på standardbestilling er 1-3 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Som kunde er du innforstått med at det kan forekomme avvik når det gjelder leveringsdato. Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Noe lenger behandlingstid kan forekomme i ferie- og salgsperioder.
Som kunde har du ansvar for å ta kontakt ved feil / mangler i din bestilling til kundeservice@floyd.no omgående.
Endringer i bestillingen
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling hvis dette fremdeles er mulig.
Transportskader
Hvis pakken har blitt skadet under transport ber vi deg registrere skaden på utleveringssted og ta kontakt med med oss på e-post.
ANGRERETT
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. Det er ikke nødvendig å ta kontakt på forhånd eller sende inn angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten, så lenge du er innenfor 30 dager. Bare send din ordre i retur med vedlagt følgeseddel og returetikett.
Har du spørsmål eller problemer angående retur, kan du kontakte oss på e-post: kundeservice@floyd.no eller tlf: 33 05 46 80. eller på vår chat som er tilgjengelig på forsiden, mandag - fredag 10.00 - 15.00.
Frem til du mottar sendingsbekreftelse på e-post kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling.
Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.
Angrerettloven forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter. Dersom du ikke henter ut pakken og den går i retur til oss regnes den som uavhentet og du blir belastet et gebyr på 199,-.
RETUR
Du kan registrere din retur digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Registrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.24. Skal du returnere en bestilling som er eldre enn dette, bruk returskjema som fulgte med i pakken.
Du har 30 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den med alle merker og prislapper på plagget. Varer med sminkeflekker, sterk lukt (f.eks. kroppslukt, parfyme m.m.) eller er tilskitnet på annen måte er ikke i orginalstand og vil derfor anses som brukt og blir sendt tilbake til deg. Du har rett til å prøve varen du har kjøpt, men ved håndtering av varen som ikke regnes som nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon vil vi vurdere varens verdireduksjon og tilbakebetale varens nåværende verdi. Forseglede varer; undertøy, badetøy, smykker, hårstrikk og andre hygieneprodukter kan dessverre ikke returneres ved brutt forsegling.
Sko skal returneres med original innpakning og emballasje. Ikke bruk skoenes orginal-eske som forsendelsesemballasje eller klistre forsendelseslapper/teip direkte på esken. Dersom skoesken blir ødelagt som følge av uforsvarlig innpakning kan ikke esken benyttes til videre salg, og et gebyr på 100,- belastes.
Det er ikke bytte- eller returrett på premier man mottar fra konkurranser på nettsiden eller i sosiale medier.
Returfrakt
Det koster 59,- å returnere hvis du benytter returetiketten som fulgte med i pakken din. Beløpet trekkes fra ved tilbakebetaling. Hvis du har mistet returetiketten kan du ta kontakt med oss på kundeservice@floyd.no så sender vi en ny pr. e-post som du kan skrive ut. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men merk at du da står for hele kostnaden. Returetikett til 59,- gis kun en gang pr ordre. Ønsker du å returnere noe fra din ordre for andre gang, kan du bestille en fraktetikett med sporing for 49,- her. Ved retur er du som kunde selv ansvarlig for forsendelsen og vi anbefaler alltid å sende med sporing.
Fra vi mottar din retur kan det ta opp til 14 dager før returen behandles, men normalt går det raskere. Tilbakebetaling skjer innen 7-10 dager etter din retur er ferdig behandlet. Tilbakebetalingen skjer via den samme betalingsmåten du valgte under kjøpsprosessen, med mindre annet er avtalt eller at noe oppstår som hindrer slik tilbakebetaling avhenging av betalingsløsning. Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 49,- krediteres.
Gratis bytte
Det er gratis å bytte størrelse én gang per ordre. Registrer ditt bytte digitalt her, så sender vi en ny vare med en gang. Bruk den medfølgende returetiketten med sporing når du sender varen tilbake. Du kan også velge å kjøpe porto selv, men da dekker du hele kostnaden.
Varer kjøpt i nettbutikken kan ikke byttes i FLOYD-butikker
Varer kjøpt på FLOYD.no kan ikke byttes eller returneres i FLOYD-butikker eller andre forhandlere av FLOYD. Varer kjøpt i butikk eller hos forhandler kan ikke byttes eller returneres til nettbutikken. Reklamasjon må alltid rettes til butikken du kjøpte varen i. Priser, tilbud og sortiment i nettbutikk og butikk kan variere.
MISBRUK AV BESTILLING / RETUR
Ved mistanke om at det foreligger misbruk, svindel eller overdreven kjøpsadferd, har FLOYD.no rett til å avvise ordre. Dette gjelder ved systematisk misbruk der flere faktorer som kjøpsfrekvens, ordre, retur og bruk av gratis frakt m.m. tas i betraktning. Dette omfatter ikke ordre som allerede er sendt, så retten forhindrer ikke retur, men kan gi FLOYD.no rett til å kansellere nye ordre.
REKLAMASJON
Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Er det noe feil med din bestilling/vare må du ta kontakt med kundeservice innen 2 mnd. fra tidspunktet feilen/mangelen ble oppdaget. Reklamasjon gjelder vare levert med feil eller mangler, og ved unormalt rask slitasje. Slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon. Har du hatt varen i over ett år anses produktet som godt brukt.
Dekor på produkter som paljetter, stener, print og lignende kan ved bruk og vask falme, løsne eller falle av. Dette anses ikke som grunnlag for reklamasjon. Behandle produktet med omtanke og følg vaskeanvisningene nøye. Krymping av viskoseklær er ikke en reklamasjon. Viskose kan krympe etter vask, så du bør vaske viskoseplaggene dine forsiktig. Følg vaskeanvisning nøye.
Registrer din reklamasjon digitalt. Logg inn med din e-post og ordrenummer her. Digital reklamasjonsregistrering gjelder kun for bestillinger gjort etter 12.08.2024. Skal du reklamere på en vare fra en bestilling som er eldre enn dette, kontakt kundeservice på e-post kundeservice@floyd.no eller på chat.
Floyd.no dekker selvsagt fraktkostnaden på godkjente reklamasjoner. Dersom du trenger en returlapp for å sende varen tilbake til oss så ta kontakt med kundeservice på e-post eller telefon. Vi har ikke mulighet til å sende varer inn til skredder, så ved reklamasjon gis ny vare, prisavslag eller penger tilbake, avhengig av saken.
Dersom du får avslag på reklamasjonshenvendelsen har du muligheten til å klage videre til Forbrukerrådet.
Forøvrig følger FLOYD.no forbrukertvistutvalgets avgjørelser ved en eventuelt tvist.
Hvis det avtales prisavslag eller penger tilbake for varen skjer dette innen 14 dager fra vi har mottatt varen med feil/mangel i retur.
UAVHENTEDE PAKKER
For pakker som ikke blir hentet forbeholder FLOYD.no seg retten til å belaste et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.
Hvis du bytter adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til FLOYD.no på mail til kundeservice@floyd.no.
FORSINKET LEVERING
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler FLOYD.no innen 14 dager.
OMTALER
For å kunne legge inn en omtale hos FLOYD.no, må du ha gjennomført en bestilling først. Etter at du har fått varene hjem til deg, vil du få tilsendt en e-post med invitasjon til å omtale din handleopplevelse eller varene du har bestilt. Dette sikrer at omtalene på FLOYD.no er fra kunder som har opplevd varene og servicen.
ALDERSGRENSE
Du må være over 15 år for å handle hos oss. For handel med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
FORCE MAJEURE
Hvis FLOYD.no blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har FLOYD.no rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.
ANGRERETTSKJEMA
Fant du ikke det du lette etter?
Slå gjerne på tråden, chat eller send oss en e-post, så hjelper vi deg.
Firmainformasjon
FLOYD.no AS
Bentsrudveien 11, 3083 Holmestrand
Org.nr: 921185952
Firmainformasjon
FLOYD.no AS
Bentsrudveien 11,3083 Holmestrand
Org.nr: 921185952